RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU MILENIUM
"MALI ODKRYWCY"
6.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Aktywność własna dzieci; zabawy swobodne z wykorzystaniem kącików tematycznych.
Działalność wg inwencji nauczyciela dostosowana do potrzeb i zainteresowań dzieci; gry, zabawy dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, zabawy naśladowcze, kołowe ze śpiewem, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia pamięci, słuchowe, oddechowe, słownikowe, utrwalanie wcześniej poznanych wierszy i piosenek, praca indywidualna lub w małych grupach (indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka lub praca z dzieckiem uzdolnionym), czynności organizacyjno – porządkowe.
8.00 - 8.15
Gimnastyka poranna
8.15 - 8.30
Przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczno–sanitarne.
8.30 - 9.00
Śniadanie, czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do zajęć.
9.00 – 11.45
Zajęcia dydaktyczne w oparciu o podstawę programową.
Zabawy ruchowe na placu przedszkolnym (w razie niepogody – na sali).
Spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze.
11.45 - 12.00
Przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczno – sanitarne.
12.00 -12.30
Obiad, czynności porządkowe i higieniczne.
12.30 - 13.45
Odpoczynek poobiedni.
Wykorzystanie wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie opowiadań, tekstów czytanych przez nauczyciela, kontynuacja zadań całego dnia, realizacja pomysłów dzieci, zabawy swobodne na sali lub w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia rozwijające uzdolnienia i zainteresowania dzieci, ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd.
13.45 - 14.00
Przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczno – sanitarne.
14.00 - 14.30
Podwieczorek, czynności porządkowe i higieniczne.
14.30 – 17.00
Aktywność własna dzieci; zabawy swobodne na sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
Działalność wg inwencji nauczyciela dostosowana do potrzeb i zainteresowań dzieci; gry i zabawy dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, kołowe ze śpiewem, integrujące grupę, sportowe. Praca indywidualna lub w małych grupach (indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka lub praca z dzieckiem uzdolnionym). Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.
Rozchodzenie się dzieci do domów.